Gebelikte Kilo Alımı

Gebelikte dengeli beslenme yani her gıdada eşit ve yeterli miktarda almak temel prensiptir. Bir gebenin gebeliğinde ne kadar kilo alacağına anne adayının gebelik öncesi kilosuna göre karar veriyoruz. Bunu belirlemede anne adayının vücut kitle indeksine bakarak karar veririz.

Gebelikte ideal olan ortalama 12-13 kilo kadar alınmasıdır.İlk 3 ay gerek bulantı gerekse anne adaylarının gıdalara karşı olan seçicilikleri kilo alımının minimum seviyede olmasının sağlar. İlk 3 ay 1-2 kilo alınması normaldir.İlk 3 ayda sonrasında ise; tekil gebeliklerde haftalık ortalama 450-500 gram, ikiz gebeliklerde ise ortalama haftalık 550-600 gram alınması normal kabul edilir.

Kilo alım hızı neden önemlidir?

Aylık ve ilerleyen dönemlerde sıklaşan takiplerinizde kilo alım hızınızın belirlenmesi ilk olarak sizin beslenme şeklinizle ilgili doktorunuza bilgi verir. İkinci olarak ta gebelik zehirlenmesi gibi anne ve bebek hayatının tehdit eden durumların bazen ilk habercisi kilo alım hızınındır. Bu nedenle kilo alımınızın hekiminiz ve siz tarafından takip edilmesi önemlidir. Aynı şekilde kilo alımınızdaki yavaşlama da bazı hastalıkların habercisi olabilir.

Unutmayın ki gebelik süresince sağlıklı ve dengeli beslenme ile anne adayının aldığı kilolar bebeğin doğum ağırlığı ile doğru orantılıdır.

Gebelikte alınan kiloların dağılımı

En çok sorulan sorulardan biri de gebelik süresince alınan kilolardır. Bu sorunun asıl olarak altında yatan temel neden annelerin gebelik süresince aldıkları kiloları doğum sonrası verme isteğidir.

Ortalama olarak 3500 gram ağırlığında bir bebek dünyaya getirdiğiniz ve gebeliğiniz süresince de 13 kg aldığınızı varsaydığımızda;

Bebek: 3500 gram

Plasenta: 500 gram

Rahim : 1000 gram

Amnios sıvısı 700 ml

Meme dokusu gelişimi: 300- 400 gram

Kan hacmi artışı: 1500-2000 ml

Dokulararası sıvı artışı: 1500 ml

Artan yağ depoları: 3500 gram

Alınan kiloların çok büyük bir kısmı bebeğin doğumuyla birlikte anne vücudundan kaybedilir. Gebeliği süresince dengeli kilo alımı olan annenin doğum sonrasına ortalama 5 kg kadar ağırlığı kalır. Doğum sonrasında ki dönemde annenin bu fazla kilolarından kurtulmasının temel prensibi dengeli beslenmeye devam etmesi ve egzersiz yapmasıdır.